Traditioner og mærkedage er med til at danne rammerne

Begivenheder

Fødselsdag: Fødselsdagen fejres i samarbejde med jer forældre i en god dialog om blandt andet tidspunkt, længde og evt aktivitet for dagen.

• Fødselsdagen holdes sammen med spisegruppen til middag. Den fejres på personalestuen og der er mulighed for, at fødselaren kan have noget med til uddeling.

Fastelavn: Hulk og Dronning Elsa slår katten af tønden sammen med alle vennerne.

• Fastelavnsbollerne pyntes, masker klippes og pyntes, fastelavnsgryden indtages og vi snakker traditioner og holder fest.

Sommerfest: Fællesspisning og dejlig stemning summer i hele børnehaven, når vi inviterer jer forældre, børn og søskende til vores årlige sommerfest. Hvert år er der et nyt tema for festen -hyggen er den samme

December: Julefreden sænker sig over Kolloparken i december måned.

• Langsommelighed prioriteres samtidig med, at der hygges med julesange, juleklip, nissestreger, hemmeligheder og nærvær. Kirkebesøg i Frejlev med samler og juleevangeliet er en fast del af december ligesom vores julefrokost i Landal er.

Besøgsdag: Bedsteforældre eller andre yndlingsvoksne inviteres til en hyggelig dag i Kolloparken, hvor dit barn kan vise sin børnehave og bedste venner frem. Der spises madpakker sammen, leges og hygges i alle kroge af børnehaven denne dag.

Kaffedag: Bestyrelsen inviterer løbende til kaffedag i børnehaven. Her er der fokus på socialt samvær, forældresamarbejde og generelt en hyggelig eftermiddag.

Afslutningsfest for skolestartere: Diplomoverrækkelse, børnedrinks og diskofest markerer vores store tak for lån af jeres skønne barn, når næste skridt i livet nærmer sig skolestart.