Gammeldags på den fede måde som kendetegn

Nærvær og omsorg har afgørende betydning for dit barns trivsel

Langsommelighed gør, at vi bevidst sætter tempoet ned og prioriterer omsorgen og nærværet, både i dagligdags rutinerne og i de planlagte aktiviteter.

Mødet med jeres barn prioriteres højt og vi er bevidste om de individuelle behov for fysisk kontakt, smilende øjne og en varm hilsen.

Legen skaber tætte venskaber og gode børnefælleskaber

Vilde og stille lege er betydningsfulde for dit barns sociale udvikling og vi skaber plads til alle legeformer. Derfor har vi fokus på, at vores fysiske rammer og de voksnes tilgang til legen understøtter de initiativer børnene kommer med.

Venskaber opstår og udvikles i legen. Vi veksler imellem at være deltagende og lade børnene lege selv. I begge situationer finder der vigtig læring sted og fællesskaber understøttes og vedligeholdes.

Børnedemokrati er vigtig for dit barns dannelse

Dit barns stemme har betydning for den pædagogiske praksis og dagligdag i Kolloparken. Vi er opmærksomme på deres udspil og tilrettelægger vores aktiviteter efter, hvad børnene er optaget af samtidig med, at vi udfordrer deres udviklingsniveau.

Fortællinger er de historier i vores indre, der er med til at danne vores selvbillede.  Vi voksne lytter til dit barns fortællinger om sig selv og de andre børn. Ved altid at have opmærksomhed på den positive fortælling kan vi fremme dit barns følelses af at være værdifuld for lige netop vores fællesskab i Kolloparken.

Maskot samler alle børn i det store fællesskab

Koen Kollo er en sjov lille ko, der er en stor del af Kolloparkens fantasiverden, som børnene indvies i allerede i overgangen til børnehaven.  Kollo inddrages både i forbindelse med aktiviteter og har en vigtig samlende betydning for de små- og det store børnefællesskab.